fbpx

Advertoriale plătite PROST – motive de NEignorat!

Advertoriale plătite PROST găsești la tot pasul. E plin internetul de oferte de nerefuzat pentru bloggeri, copywriteri, content writeri și/sau ghost writeri. Cele mai tari oportunități sunt cele care oferă 5-10 lei per 100 de cuvinte, cu promisiunea fermă că bloggerul primește un volum mare de articole / texte, astfel încât și încasările să fie pe măsură. Dar și mai demențial e faptul că sunt scriitori care acceptă astfel de colaborări. Dar pe termen lung astfel de colaborări îți generează frustrări și nemulțumiri.

Mulți dintre noi au impresia că aceste advertoriale sunt plătite prost deoarece:

  • Piața a fost stricată de bloggerii / content writerii / copywriterii care scriu pe puțini bani;
  • Sponsorii vânează cele mai ieftine servicii;
  • Advertiserii oferă puțini bani ca să obțină ei un profit mai mare;
  • Bloggerii / content writerii / copywriterii în cauză nu sunt entități juridice și nu emit facturi;
  • Bloggerii / content writerii / copywriterii nu au o reputație și-atunci cine și de ce să îi plătească pe măsură.

Aceste motive sunt parțial adevărate, sigur că ele influențează prețul unui advertorial, dar nu sunt motivele principale din cauza cărora un advertorial este plătit prost.

Advertoriale plătite PROST: Piața a fost destabilizată de cei care acceptă să scrie pentru puțini bani.

Însă cumva este și o modalitate prin care cei care scriu bine se diferențiază de cei care scriu mai puțin bine. Nu îi condamn pe cei care au un preț decent sau minim. Și eu am acceptat puțini bani și toți facem asta când nevoia de bani este foarte mare. Însă mai bine suferi un an de zile și nu încasezi nimic și îți construiești o reputație, decât să ciugulești puțin și să n-ai timp să-ți creezi un nume în tainele scrisului online. Trebuie să fim conștienți de un lucru: advertisingul online are ca fundație un text scris excepțional. Dacă textul e bun, atunci se pot dezvolta numeroase acțiuni publicitare adiacente.

Advertoriale plătite PROST: Unii antreprenori vânează servicii de copywriting ieftine.

De ce fac asta? Pentru că nu își permit mai mult sau pentru că nu sunt conștienți că aceste advertoriale plătite la un preț scăzut reprezintă o CHELTUIALĂ și NU o investiție. Când plătești puțin pentru un advertorial, te alegi cu un articol slab care nu te ajută nici din punct de vedere SEO, dar nici ca brand awareness. Îl arunci pe internet și acolo rămâne, aruncat.

Advertoriale plătite PROST: Advertiserii oferă puțini bani scriitorilor.

Se întâmplă des, din păcate. De aceea îndemn afacerile care contractează servicii publicitare să fie foarte atente cu cine semnează contracte de colaborare și pentru cât timp. Eu nu m-aș înhăma la un astfel de contract pe mai mult de un an. Și aș dori să am în contract opțiunea de a rezilia oricând, fără plata de daune sau penalități. Iar dacă advertiserul își face treaba bine, contractul să se reînoiască automat pe perioade succesive de 12 luni. Astfel aș avea un colac de salvare în cazul în care am de-a face cu un advertiser necinstit.

Advertisingul este o afacere profitabilă și apar agenții de publicitate pe piață ca ciupercile după ploaie. Însă asta e o tactică varză, din punctul meu de vedere, să iei o sumă frumușică de la sponsor, iar bloggerul să primească o mică parte din ea. De 3 lei bloggerul nu se va da prea tare peste cap ca să scrie ceva bun, iar acest lucru se va reflecta în produsul slab pe care advertiserul i-l oferă sponsorului. În 6-12 luni sponsorul se convinge că nu are rezultate și într-un final renunță la colaborarea cu acel advertiser.

Advertoriale plătite PROST: Unii bloggeri / content writeri / copywriteri nu sunt entități juridice.

Păi dacă nu emiți facturi nu prea ai cum să ceri luna de pe cer, din păcate. Nu e ok din punct de vedere legal, iar din punct de vedere fiscal reprezintă un minus pentru acel advertiser, deoarece el nu-și poate deduce banii pe care i-a plătit bloggerului. Și nu o să-i convină să-i dea 500 euro fără să poată să scadă acea cheltuială din propria firmă. Nici eu n-aș plăti atât dacă n-aș primi factură.

Advertoriale plătite PROST: Bloggerii / content writerii / copywriterii nu au o reputație.

Este indicat să-ți ții o evidență a celor mai bune advertoriale / texte scrise. Dacă le-ai publicat pe blogul tău sau le-ai publicat pe alte site-uri, pune-le într-o mini-prezentare PDF și ai grijă ca acea prezentare SUCCINTĂ să ajungă la toți cei care vor să colaboreze cu tine. Spun succintă pentru că nimeni n-are răbdare să citească o prezentare de multe pagini. 1-2 pagini sunt suficiente. Iar când îți argumentezi prețurile, ai grijă să motivezi de ce meriți acei bani. Dacă nu mai ai link-urile celor mai bune articole, oferă un articol de probă: dacă e bun, să ți-l plătească cu cât vrei tu; dacă nu e bun, să nu îl publice și să nu ți-l plătească. Ai grijă să stabilești prețul de la început. Negociază CORECT, parteneriatul trebuie să fie win-win.

Advertoriale plătite PROST! Ce diferențe există între un advertorial de 500 de euro și unul care abia valorează 50 de lei?

Această secțiune a articolului meu se adresează în mod special bloggerilor, content writerilor, copywriterilor și ghost writerilor. Așadar vă sugerez să citiți cu atenție fiecare punctuleț.

Dacă vrei să scrii articole excelente, care să valoreze de la CEL PUȚIN 50 de euro în sus, iată ce să faci:

  • Să înțelegi ce tip de text scrii. Să înțelegi ce ți s-a cerut.

Așadar, fii receptiv la ceea ce îți cere advertiserul / sponsorul să scrii. Iar dacă nici el nu știe ce vrea, pune întrebări. Învață structura unui advertorial, comunicat de presă, text descriptiv și așa mai departe. Dacă nu știi aceste lucruri, nu le înțelegi și nu faci diferența între ele, atunci n-o să-ți iasă texte prea bune… În plus, întreabă sponsorul / advertiserul ce se dorește a fi scos în evidență prin intermediul acelui text.

  • Să înțelegi pentru cine scrii. Să înțelegi domeniul de activitate al sponsorului.

Sunt bloggeri care se axează pe o singură nișă și fac foarte bine deoarece dacă beauty este domeniul în care excelezi, cred că acolo ar trebui să rămâi. Dacă nu știi să vorbești afacereaza, doar nu te-oi băga să scrii articole despre bursă, cryptomonede, etc. Dar sunt și bloggeri care scriu despre ORICE. Ei bine, în acest caz trebuie să înțelegi afacerea sponsorului respectiv: de ce a fost înființată compania, ce produce compania, ce motivează acel business, care sunt rezultatele acelei companii și cum ajută consumatorul, etc.

  • Să știi unde va fi publicat articolul și să îl scrii adecvat respectivului site.

Pe blogul tău poți scrie la persoana a I-a, poți avea opinii și păreri mai mult sau mai puțin justificate. La tine tu centrezi, tu dai cu capul. Dacă scrii pentru Ziarul Financiar, de exempul, trebuie să adopți limbajul potrivit pentru acel site. Textul trebuie să fie scris într-o manieră impersonală, într-un limbaj business, să fie documentat și argumentat corect, să conțină informații / statistici reale. Altfel, dacă nu știi unde va fi publicat articolul, e ca și cum un copil de clasa a V-a scrie o compunere cu titlu de eseu pentru un elev de clasa a XII-a. Nu spun că e greșită compunerea copilului de clasa a V-a, însă nu e potrivită ca eseu pentru tânărul de clasa a XII-a.

  • Să te documentezi. Să scrii un text care este ori UTIL, ori CREATIV, ori îmbină creativitatea cu utilitatea.

Nu prea ai cum să scrii un articol / text bun dacă nu te documentezi. În primul rând trebuie să cauți pe internet termenii specifici ai acelui business astfel încât să afli ce înseamnă. Așa că nu te sfii să ții DEX-ul deschis pe desktop. Trebuie să vezi care este subiectul momentului în presă despre acea temă. Ce au scris specialiștii pe acea temă. Care e trendul pe acea temă. Iar după ce ai aflat cât mai multe informații despre acel subiect, apucă-te și scrie.

Dacă găsești pe internet articole care îți plac și care sunt relevante pe acel subiect, pe baza lor poți scrie un articol foarte bine documentat. Dar nu trebuie să copiezi ceea ce citești la alții, ci inspiră-te, fă corelații între ele și scrie un articol mai bun decât toate acele articole la un loc. E bine ca articolul tău să devină sursa principală relevantă pe acea temă.

  • Să nu faci rabat de la calitate și număr de cuvinte.

De regulă advertiserii cer articole care să aibă cel puțin un anumit număr de cuvinte. Așadar, dacă ești inspirat și depășești acel număr de cuvinte, aia e. Nu trebuie să plusezi la bani. Nu ești plătit pe numărul de cuvinte, ci pentru calitatea pe care o livrezi. De aceea prețul nu trebuie stabilit pe numărul de cuvinte. Nu te zgârci la numărul de cuvinte dacă scrii lucruri bune și utile. Acest lucru reprezintă un plus.

  • Să înveți să scrii articole optimizate SEO.

Indiferent dacă acel articol este un advertorial pentru optimizarea SEO sau un advertorial care să facă marca sponsorului mai cunoscută, e bine să știi să optimizezi SEO un articol. Și nu-i nicio filosofie în asta. În primul rând, advertiserul sau sponsorul trebuie să-ți comunice care este cuvântul cheie principal al articolului.

Să spunem că va fi „credit ipotecar”, atunci tu scrii articolul optimizat SEO pe credit ipotecar, la care adaugi cuvinte cheie secundare relevante, cum ar fi: împrumut ipotecar, credit imobiliat, credit achiziție locuință, etc. Dacă nu știi cum se optimizează SEO un articol, studiază cum se face SAU te ajută pluginul de SEO din bloggul tău. Încarci articolul pe blogul tău, iar pluginul îți arată tot ce ai făcut bine sau îți lipsește din articol pentru a fi optimizat SEO.

optimizare SEO

  • Să îți corectezi articolul!

Nu transmite NICIODATĂ sponsorului / advertiserului articolul NECORECTAT. Transmite-l abia după ce e 100% corectat. Ăsta e un detaliu foarte important. E extrem de enervant pentru un sponsor / advertiser să corecteze el erorile / greșelile gramaticale sau de exprimare ale bloggerului. Și mie mi se întâmplă să greșesc și să ratez acele greșeli deoarece chiar dacă recitesc textul de 2-3 ori, nu mai văd erorile.

Ca să văd greșelile și să le corectez, trebuie să citesc articolul în diverse moduri: o dată îl citesc în word cu fonturi de 14, o dată îl citesc în word cu fonturi de 12, o dată îl citesc pe blog de pe desktop și îl mai citesc o dată ca ciornă de pe telefon. Deci cam de 4 ori. Fiind așezat în 4 moduri diferite, ajuți creierul să-ți recunoască erorile.  Dacă sponsorul / advertiserul îți corectează articolul, atunci nu meriți prețul întreg, din păcate.

  • Să îți așezi frumos în pagină articolul.

Cu cât e mai frumos așezat în pagină articolul, cu atât e mai ușor de citit, arată mai profi. Ai grijă ca rândurile să se termine în mod egal. Scrie în propoziții scurte și medii. Pune paragrafe în text. Pune subtitluri în text. Pune un titlu catchy, care să te facă să accesezi articolul. Și neapărat pune cel puțin o imagine în text, iar acea imagine să aibă legătură cu subiectul. Imaginea trebuie să inspire, să atragă. Dezordinea și haosul dintr-un articol te fac să-l închizi în secunda 2. Respectă atât sponsorul și advertiserul, dar și cititorii care ajung la articolul tău.

 Un astfel de articol s-ar putea să îți ia 2 ore sau 8 ore. Însă nu mai bine scrii excelent un singur articol documentat pe zi și primești pentru el 500 lei, adică vei ajunge să câștigi aproximativ 10.000 lei în 20 zile lucrătoare, decât să scrii enșpe textulețe pe zi și la sfârșit de lună abia să încasezi 2.000 – 3.000 lei?! Gândește-te!

P.S. Sper că articolul meu să te ajute să ajungi la veniturile lunare pe care le meriți! Succes!

Articolul precedentSupranatural de Joe Dispenza

4 COMENTARII

  1. In cazul meu, este mai dificil sa ajung la sumele vehiculate, datorita nisei. Desi ma adresez unor anumite categorii de servicii si produse, unde se castiga multi bani, dar interesul pentru promovare este pe bani foarte putini, atat din partea agentiilor, cat si a beneficiarului.
    Tot in cazul meu, m-am lovit de asta. Agentiile si clientii nu fac deosebirea dintre un site / blog ce are trafic mai mare sau mai mic, si nici de un material bun sau mai putin bun. Ii intereseaza doar sa fie un link sau doua acolo, puse intr-un text.

    • În primul rând trebuie să vezi ce nu faci tu bine dacă sponsorii te refuză sau îți oferă prea puțini bani, trebuie realemte să vezi dacă chiar știi să scrii un advertorial.
      În al doilea rând, dacă îi interesează doar link-ul plasat, atunci sponsorii aceia nu fac brand awareness, iar pe termenul nu îi ajută deloc.

      • Prefer sa scriu o poveste erotica, decat un articol clasic. Statistica la mine este net superioara unei povesti. Nu am o problema sa public materialele clasice de la agentii sau clienti, desi le este comunicat faptul ca o poveste aduce mai mult trafic, va fi citita de mult mai multe persoane. Cu toate ca sunt avertizati, mi se spune ca ii intereseaza doar sa fie linkul, nu si traficul.

        • Advertisingul nu este despre ce preferăm fiecare dintre noi. A scrie un advertorial înseamnă să respecți o structură, dacă nu respecți structura, nu este un advertorial…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai citite - 7 zile

Comentarii recente

ULTIMELE ARTICOLE

%d blogeri au apreciat: