Cât de advertorial să fie advertorialul, boss?

Ceea ce este simplu, facil și rapid, nu înseamnă neapărat și o muncă de calitate. Specialistul se bucură de SEO, iar bloggerul de bani câștigați rapid și ușor. Cine are de suferit pe termen lung?

Vreau un advertorial de 300 de cuvinte, cu 2 link-uri pe cuvintele cheie X și Y, despre servicii foto-video. Cât mă costă?

Când primesc un astfel de e-mail, prima întrebare ar fi: boss, cât de advertorial să fie advertorialul?

Când te interesează doar SEO, înțeleg să faci cererea astfel. Înțeleg, dar nu susțin o astfel de abordare. De ce? Iată de ce:

  1. Pentru că nu faci nicio favoare sponsorului a cărui dorință o reprezinți și tind să cred că iei bani frumoși pentru o apariție pe un blog, dar ești dispus să oferi bloggerului cât de puțin posibil.
  2. Pentru că o astfel de cerere, atât de sec și de prost formulată, are 90% șanse să fie respinsă.

Recunosc faptul că am scris pentru astfel de specialiști SEO din varii motive: pentru că mi-au lăsat libertatea de a-mi alege singură tema articolului, pentru că mi-au respectat abordarea și pentru că am obținut prețul pe care mi l-am dorit. Însă ceea ce este simplu, facil și rapid, nu înseamnă neapărat și o muncă de calitate. Specialistul se bucură de SEO, iar bloggerul de bani câștigați rapid și ușor. Cine are de suferit pe termen lung? Cititorul și sponsorul. Cine are de câștigat pe moment? Doar specialistul și bloggerul.

Cititorul pentru că este obligat indirect să citească și să credă un articol care, poate, are prea puțin de-a face cu realitatea. Și sponsorul pentru că nu i se reprezintă imaginea într-un mod profi. Automat sponsorul își dorește o reclamă credibilă, care să vândă și care să fie de actualitate pe termen lung, însă rareori și primește ceea ce speră. Și ce să mai zic de ROI… aștept să ne zică sponsorii cât de mult vând după un advertorial de 300 de cuvinte și 2 link-uri.

Cine e de vină? Din punctul meu de vedere, specialistul care nu realizează strategia de marketing și publicitate online potrivită.

De ce aș respinge o astfel de cerere? Pentru că nu mai vreau să scriu mizerii, pentru că nu vreau să mint și pentru că aleg să ofer oamenilor, cititori sau sponsori, informații de calitate, reale, obiective, în acord cu principiile mele actuale. Pun un link dacă omul ține neapărat să îl pun, dar n-am să mint că acel produs/serviciu e wow dacă eu nu l-am încercat. Prefer să las cititorul să judece și să aleagă, decât să îl influențez eu greșit.

Am practicat prostituția în blogging și nu pot să spun că regret. Am avut beneficii frumoase și, oarecum, cred că am contribuit la creșterea unor afaceri în care am crezut. Am scris așa cum m-a dus mintea la acea vreme și am ales să colaborez cu oricine mi-a solicitat serviciile deoarce nevoia de stabilitate financiară a fost mai mare decât etica sau nișa blogului meu.

În prezent nu doresc să mai fac astfel de compromisuri și vă îndemn și pe voi să deveniți mai selectivi. De ce?

  1. Vom crește piața, iar prețurile advertorialelor nu vor mai fi atât de mici și fiecare va scrie doar articole de excepție despre subiectele la care se pricepe cel mai bine.
  2. Vom fi plătiți să scriem DE PLĂCERE. Exact, n-o să mai strâmbăm din nas pentru că TREBUIE să scriem un advertorial al cărui subiect nu ne place, ci o vom face cu plăcere: pentru că scriem despre ceva drag, ceva cunoscut, ceva în care credem.
  3. Ne vom specializa pe anumite domenii și vom viza doar colaborările care ne avantajează. Astfel șansele de dezvoltare și de succes sporesc.
  4. Vom contribui la curățirea bloggingului românesc și la trierea companiilor de marketing și publicitate online. Astfel cei care nu știu să scrie prea bine vor rămâne la stadiul de hobby, iar cei care profită de sponsorii care nu știu nimic despre SEO și marketing vor înceta să mai câștige bani fără să ofere servicii de calitate. Nimeni nu merită și nu trebuie să fie păcălit. Raportul calitate-preț trebuie respectat, indiferent din care tabără facem parte.
  5. Vom putea colabora direct cu sponsorii și nu prin intermediari / companii de marketing și publicitate online. Ce-i drept, când colaborezi cu o firmă care vinde servicii de SEO / publicitate, câștigi bani constant, însă nu ești plătit la adevărata valoare deoarece plusul trebuie să-l obțină intermediarul. Colaborând direct cu sponsorul, îți negociez și-ți obții singur beneficiul financiar și astfel poți să legi o colaborare de lungă durată. În schimbul unui beneficiu financiar constant, poți fi tu omul de bază al acelui sponsor.

Dacă mă mai gândeam puțin, mai găseam și alte beneficii, însă dacă ținem cont cu toți măcar de aceste cinci puncte, vom schimba foarte multe lucruri în bloggingul și în publicitatea online.

Într-unul din articolele viitoare voi scrie care sunt caracteristicile unui advertorial bun și de succes!

10 COMENTARII

  1. Nu m-am simțit vizată de articol. Ceea ce spui tu este este de cel mai înalt bun simț. Ceea ce vreau eu să spun este că am fost atacată, repet, nu de tine, că din cauza mea li se oferă lor prețuri mici sau nu li se oferă nimic. Și că dacă vreau blog, musai să cer un preț și acela să fie mare. Ori să mi-l țin privat.

    • Mi se pare o prostie, ești liberă să scrii ce vrei și despre cine vrei. Astfel de atacuri nu își au rost și nici n-ar trebui să te lași afectată de ele.
      Blogul e casa ta, până la urmă faci ce vrei în ea, nu vin vecinii să-ți impună reguli.
      Te pup.

  2. Interesant și foarte pertinent. Eu fac parte din cei care scriu de plăcere, dar nu contra-cost. Deocamdată, pentru mine este hobby. Dacă am avut o experiență cu un produs și am considerat că trebuie să o împărtășesc, am împărtășit-o, gratis. De ce trebuie să fiu apostrofată și pusă la zid că „stric piața”. Că dacă eu cumpăr produsele despre care scriu și nu cer bani grei pentru articole „se șmecheresc” furnizorii?

    • Bună, Almona
      articolul nu te vizează, ci îi vizează pe cei care chiar scriu pentru 3 lei pentru toate porcăriile.
      Sigur că este alegerea ta să scrii pe blog despre ce vrei, este alegerea fiecăruia, însă dacă vrei să îți monetizezi blogul, trebuie să înveți să te respecți și să negociezi! Cam despre asta e vorba în articol, nu despre a pune la zid pe cineva anume.
      Mulțumesc pentru comentariu, te îmbrățișez!

    • Mă crezi că nici recenziile nu îmi plac?!
      Puțini bloggeri spun că o bluză este dintr-un material de cacao sau că rujul X se șterge imediat…
      Nici ele nu sunt 100% reale.

  3. Ei, da! Felicitări!
    M-a uns pe suflet.
    Deși nu am multă experiență, nici vechime în blogging, așa văd și înțeleg și eu lucrurile.
    Motiv pentru care premiile sau câștigurile mele nu sunt cine știe ce. Merg totuși mai departe bazându-mă pe intuiția și principiile mele.

    • Poți câștiga premii chiar dacă îți respecți principiile, însă este nevoie de mult exercițiu și de creativiate.
      Încet încet o să perseverezi!
      Mult succes!

  4. Super articolul si foarte „pe inima mea” abordarea!
    „Vom fi plătiți să scriem DE PLĂCERE…” chiar asa ar trebui sa fie. Iar lumea va deveni mai buna, in timp ce toate partile implicate au de castigat. Multumesc, Alina.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai citite - 7 zile

Donează MINIMUM 100 de EURO pentru Radu Țuglea și îți promovăm...

„Donează MINIMUM 100 de euro pentru Radu Țuglea și îți promovăm afacerea pe blogurile noastre – prima parte” este o campanie care a ajuns...

Comentarii recente

ULTIMELE ARTICOLE

%d blogeri au apreciat: