Ce înseamnă Eroare 404, cum afectează link-urile întrerupte blogul și cum le remediem?

Ai o categorie de recomandări, ai scris un advertorial și nu ai fost plătit/ă? Eu nu recomand să ștergi articolul, însă dacă tu ții neapărat, redirecționează link-ul spre categoria de recomandări a blogului.

5
ce înseamnă Eroare 404
Ce înseamnă eroare 404

Ce înseamnă Eroare 404, cum afectează „link-urile întrerupte” (link-uri negăsite de catre Google) blogul și cum le remediem?
Acest articol nu reinventează roata și nici nu ajută la descoperirea apei calde, ci reprezintă un sfat util pentru bloggerii care își respectă cititorii și țin la indexarea blogului în Google.

Scriu despre erorile 404 și despre cum le putem remedia. Nu o să intru în detalii, majoritatea știți ce înseamnă o eroare 404, însă haideți să vedem cum apar și cum afectează ele din punct de vedere al experienței vizitatorilor și Google:

  • Articole de pe blog șterse.
  • Erori de configurare ale link-urilor, de exemplu pe wordpress din meniul setări – permalink-uri – schimbați configurația selectând alt tip de link din lista de formate ale link-urilor.
  • Erori în harta site-ului trimisă spre indexare în consola de căutare a Google.
  • Schimbarea numelui de domeniu.

Și lista poate continua.

Cum ne afectează această eroare 404 blogul sau site-ul:

Să presupunem că ai un aticol pe blog / site în care recomanzi un laptop Toshina model XYZ. În Google articolul se va indexa ca atare, adică un review Toshiba model XYZ. Între timp ștergi articolul respectiv, însă link-ul nu dispare din Google. O persoană interesată de modelul respectiv, caută acel laptop pe Google și găsește link-ul tău, dă click și îi apare tragica eroare 404. Bineînțeles că acel vizitator va ieși de pe site și va continua să caute în altă parte informația dorită. Ei bine, dacă faza asta se tot repetă, Google va afișa un rezultat valid al căutării în detrimentul blogului / site-ului tău. Așadar, blogul tău va coborî în coada rezultatelor în căutările Google.

Ca paranteză, un articol util despre cum afectează erorile 404 un site sau un blog găsiți aici: https://www.quora.com/How-do-404-errors-affect-SEO

Trecând la partea serioasă, și anume cum remediem erorile 404 de pe un blog sau site, recomand aceste două pluginuri:

  1. All 404 Redirect to Homepagedescarcă pluginul

Dupa cum o spune si numele odată instalat acest plugin va redirecționa fiecare link inexistent spre pagina principală. Adică vizitatorii veniţi din căutările de pe Google pe site-ul tău vor ajunge pe prima pagină a site-ulu în loc de pagina care îi atentionază că articolul nu a putut fi găsit. Simplu, rapid și relativ eficient.

  1. Redirectiondescarcă pluginul

Verifică link-urile întrerupte și ne dă posibilitatea de a le edita manual în cazul în care articolele respective nu au fost șterse de pe blog. În cazul în caare articolul a fost şters puteţi face o redirecţionare spre un articol asemănător sau o categorie asemănătoare important fiind faptul că vizitoatorii să nu dea peste o pagină cu o eroare 404.

De ce recomand al doilea plugin și o redirecționare manuală a link-urilor întrerupte?

Să revenim la exemplul cu recomandarea de laptop de mai sus. Un utilizator caută pe Google o parere despre un anumit produs, dă click și ajunge pe HomePage în loc să ajungă pe pagina cu recomandarea respectivă. Va fi dezamăgit? Va fi! Va mai reveni? Puțin probabil dacă mai sunt încă 100 de link-uri întrerupte și toate duc spre prima pagină.

Trist, nu-i așa?

Imaginează-ți că vrei să cumperi un iPhone X și în loc să nimerești pe pagina produsului, ajungi pe prima pagină a magazinului. Îți mai vine să cumperi? Nu cred!

Un sfat din oficiu:

Ai o categorie de recomandări, ai scris un advertorial și nu ai fost plătit/ă? Eu nu recomand să ștergi articolul, însă dacă tu ții neapărat, pentru că link-ul rămâne indexat în Google, redirecționează link-ul fostului articol spre categoria de recomandări a blogului. Nu ajută prea mult, însă ai șansa să reții cititorul pe site prin prisma faptului că, în toată lista de recomandări, ar putea identifica un articol care să îl intereseze.

Ştiu un caz în care un blog avea 9000 și ceva de articole și vreo 1500 de link-uri întrerupte din cauza unei greşeli. Vă daţi seama cât timp ar dura să redirecţionaţi manual fiecare link în parte?! De aceea este bine să ţineţi lucrurile din scurt.

În cazul a 200-300 de link-uri, varianta de redirecționare manuală a link-urilor întrerupte nu este o problemă așa mare incat să nu fie rezolvată dar la 1000+?

Cum ne dăm seama că avem „link-uri întrerupte” pe blog?

Dacă ai blogul înregistrat pe Google Search Console, mergi în meniul din stanga la CRAWL – CRAWL ERRORS și acolo vor fi afișate toate link-urile întrerupte. Ba chiar se pot remedia pe loc din consolă și apoi se pot trimite pentru reindexare.

Articol scris de Sorin Ciprian – fără site de prezentare, dar care poate fi găsit pe Facebook.

P.S. Sorin mi-a făcut și mie blogul, îi recomand serviciile cu căldură!

Dacă aveți întrebări și nelămuriri, Sorin o să vă răspundă în comentarii.

Citește și CUM FUNCȚIONEAZĂ SEO ÎN ARTICOLELE DE SUCCES!

5 COMENTARII

  1. Am în consolă o mulțime de pagini neindexate, însă toate sunt fotografii. Codul de eroare este 410. Nu înțeleg de ce nu le indexează, dar nici nu-mi mai bat capul.
    Am însă, o serie de articole vechi, de pe vremea când habar n-aveam ce-i ăla SEO. Aș vrea să le îmbunătățesc dpdv SEO, dar mi-e teamă să umblu la URL.

    • 410 asta inseamna ca imaginea a disparut de pe net complet. Vezi in articole daca imaginile incarcate se mai afiseaza (https://www.bluecorona.com/blog/410-error). Poti umbla la URL-uri atata vreme cat folosesti pluginul Redirect. Te poti organiza putin si adica: inainte de a edita url-ul salveaza-l intr-un notepad apoi schimba cu url-ul dorit si modifica in panoul de control al pluginului Redirect linkurile, link nou vs. link vechi. Nu-i asa greu.

      • Imaginile se afișează. Oricine intră pe blog le vede. Doar Google nu le vede.
        Voi încerca și ce spui tu.
        Poate greșesc când le încarc?
        Nu aleg legătura potrivită? Am mai multe opțiuni: legătură la fișier media, legătură la pagina atașament și mai sunt una dai două opțiuni. Eu de regulă le duc la fișier media.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here