Cum să câștigi competiția SuperBlog

Iată 23 de trucuri despre cum să câștigi competiția SuperBlog!

Cum să câștigi competiția SuperBlog cred că este întrebarea pe care și-o pune orice blogger participant, veteran sau nu. Pe mine m-a măcinat întrebarea asta timp de șapte participări. Până când, într-un final, am reușit să câștig Spring SuperBlog 2016. Am analizat articolele celor care au câștigat înaintea mea, am fost foarte atentă la parcursul meu în competiție și la toate greșelile pe care le-am făcut și-am reușit, zic eu, să-mi croiesc propriul drum spre locul 1 în clasament.

Pentru că vorba lungă este sărăcia omului,

iată cum să câștigi competiția SuperBlog:

  1. Lasă orgoliul și încăpățânarea acasă.

Când intri în SuperBlog nu mai ești nici blogger de succes, nici mamă, nici tată, nici director, nici PR, nici ziarist, nici scriitor, nici mare specialist în SEO sau mai știu eu ce alte meserii pompoase. Ești egal celorlalți participanți, așa că lasă la ușa competiției tot ceea ce crezi despre tine și testează-ți talentul, limitele și personalitatea fără să te mai gândești la tine ca la un super scriitor. Nu compara articolele pe care le scrii de plăcere sau cele pe care le scrii pentru bani cu articolele pe care le înscrii într-un concurs de blogging creativ. Aici contează inspirația de moment și felul în care îți transpui în articol ideea de geniu, să-i spunem.

  1. Nu subestima/supraestima ceilalți participanți.

S-ar putea să-i cunoști pe mulți dintre participanți și să ai deja formată o idee despre cum scriu ei. Ei bine, nu te mai considera superior sau inferior celorlalți deoarece nu poți să anticipezi niciodată inspirația unui blogger. Tu ești în competiție doar cu tine însuți și încearcă pe tot parcursul competiției, oricât de puțină energie ai mai avea, să îți depășești propriile tale limite, oricare ar fi acelea.

  1. Cum să câștigi? Nu citi ce scriu ceilalți participanți.

Dacă o faci, s-ar putea să te descurajezi sau, din contră, să fii dezamăgit de articolele câștigătoare alese de sponsori. Când participi la un concurs este greu să fii obiectiv sau să te evaluezi corect. Ca să eviți orice sentiment negativ care s-ar putea naște din comparația pe care o faci cu ceilalți, mai bine te concentrezi doar pe tine. De învățat poți să înveți la finalul competiției. Probele nu seamănă între ele, iar jurizările nu sunt nici ele la fel.

  1. Asumă-ți că ai intrat într-un concurs în care sponsorii decid.

O să ai momente când nu o să îți placă probele, jurizarea, competiția, sponsorii, participanți și, poate, nici organizatorii. Atunci e momentul să iei o pauză de respiro, să te detașezi un pic, să-ți analizezi articolul și să înțelegi că gusturile nu se discută. Cei care jurizează, dacă nu cunosc nimic despre blogging, vor alege în funcție de niște criterii proprii, care poate se bat cap în cap cu ideea de concurs, blogging sau marketing.

Cu toții suntem oameni și deși credem despre noi că suntem cei mai buni, în realitate pot fi alții și mai buni decât noi. Toate nedreptățile pe care le vei sesiza, sau nu, nu sunt intenționate. Asumă-ți că ai intrat într-un concurs în care sponsorii decid. Nu rezolvi nimic dacă faci scandal. Ba chiar vei acumula o energie negativă pe care o vei transpune în articole și s-ar putea să ratezi toate premiile pe care le râvnești. Lista cu schimbări / nemulțumiri o poți transmite la finalul competiției organizatorilor, iar ei vor face modificările necesare astfel încât să îmbunătățească concursul.

Schimbări în bine au loc tot timpul, trebuie doar să înveți să ai răbdare și să îți argumentezi obiectiv și cu bun simț părerile. Nu uita de respect.

  1. Cum să câștigi mai multe puncte? Argumentează-ți contestațiile.

Dacă ești nemulțumit de o notă, argumentează-ți contestația cu respect, în baza criteriilor de jurizare. Nu te apuca să jignești, să iei lucrurile personal sau să formulezi pe scurt deoarece astfel nu vei obține o mărire de notă. Argumentează ce ai făcut bine și întreabă ce ai greșit.

  1. Stai cu ochii pe grupul de Facebook SuperBlog.

Aici nu doar că se întâmplă lucruri interesante și reușești să legi prietenii, te distrezi, râzi și etc., dar îți poți găsi și inspirația, iar sponsorii obișnuiesc să mai răspundă la întrebări sau nelămuriri chiar pe grup. Așadar, fiind o competiție dinamică și emoționantă, zic să nu fii rupt de realitate și să intri pe grup. Habar n-ai de unde poate sări iepurele creativității pentru o anumită probă.

  1. Premiile NU sunt atât de importante.

Sigur, toți avem nevoie de bani sau ne dorim tare mult să câștigăm un anumit premiu, însă dacă te focusezi doar pe asta și mai puțin pe plăcerea de a scrie, dacă nu te bucuri de competiție și te lași condus doar de febra câștigului, s-ar putea să îți pierzi din avantajele și abilitățile care te-ar putea conduce în fruntea clasamentului. Când ești setat doar pe bani și câștig, pierzi din vedere esențialul.

  1. Muncește să obții constant peste 90 de puncte.

Dacă obții constant peste 90 de puncte, ai mari șanse să devii numărul 1. Așadar, nu te culca pe o ureche, nu trata cu superficialitate anumite probe doar pentru că nu îți place subiectul, ci străduiește-te să scrii ca și cum ai scrie despre cea mai mare pasiune sau dragoste a ta.

În plus, ai grijă la așezarea în pagină și pune imagini.

Alina Gheorghe - locul 1 Spring SuperBlog 2016
Locul 1 Spring SuperBlog 2016

  1. Nu confunda creativitatea cu pupincurismul.

Unii sponsori își doresc să fie ridicați în slăvi, însă cei mai mulți vor articole cu adevărat frumoase, atractive și obiective. Minciuna se miroase de la distanță. Poți fi creativ și fără să minți sau să ridici în slăvi un produs/serviciu pe care nu prea îl cunoști sau nu îl cunoști deloc. Nu-ți subestima cititorii și nu le oferi articole mincinoase, pe termen lung nu fac un favor nimănui: nici ție, nici sponsorului, nici cititorilor.

  1. Nu te pierde în detalii.

Chiar dacă ai o idee bună, asta nu înseamnă că trebuie să o epuizezi. Mai bine scrii mai puțin și stârnești curiozitatea, inciți sau provoci decât să plictisești. Totodată, ai grijă să nu închei brusc un articol. Încheiere este și ea importantă. (Cred că eu te plictisesc scriind un articol atât de lung, însă doresc să fie un articol util, nu creativ.)

  1. Scrie coerent și clar.

Tu poate ești un blogger mai deștept și cu un vocabular mai dezvoltat decât noi și, prin urmare, scrii articole cu mult peste nivelul nostru de înțelegere. Ce să facem?! Nu toți suntem așa inteligenți, nu toți avem așa multă școală. Nu merge pe premisa că cel care jurizeză este brici și o să te înțeleagă. S-ar putea să nu fie chiar așa. Așadar, ideal este să scrii pe înțelesul tuturor: coerent și clar.

  1. Citește proba de cel puțin 3 ori.

Deși crezi că ai înțeles proba din prima, crede-mă, n-ai înțeles-o întru totul. Sunt convinsă că au mai rămas detalii peste care ai trecut fără să le observi. Citește titlul probei, introducerea, enunțul probei, cerințele tehnice, criteriile de jurizare și TOCEȘTE sursele de informare recomandate.

  1. Citește proba cu 2-3 zile înainte de a te apuca de scris.

Da, pentru a lăsa briful campaniei să dospească în mintea ta și astfel să ai timp pentru a identifica cea mai bună idee pentru articol.

  1. Nu te apuca de scris în ultimele 2 ore înainte de termenul limită.

În ultima clipă n-ai să reușești să scrii un articol prea bun, prea corect, prea documentat sau prea creativ. Este aproape imposibil să câștigi o probă cu un articol înscris în concurs la ora 23:59. Nu spun că este imposibil, însă de ce să faci asta când te poți organiza atât de bine încât timpul și creativitatea să devină prietenii tăi de nădejde în competiție?!

  1. Atenție la enunțul probei.

Enunțul probei ascunde dorința sponsorului. Așadar, mănâncă-l pe pâine și tratează-l în articolul tău cu seriozitate, fără să omiți vreun detaliu din ceea ce solicită sponsorul.

  1. Atenție la introducerea probei.

De obicei, nu spun că e regulă, dar când introducerea probei e lungă, detaliată și cam tehnică, atunci și sponsorul va aprecia articolele documentate. Așadar, dacă sponsorul și-a descris minuțios punctele forte, nu i le trece nici tu neobservate. Inserează-le în articol cu tact și pricepere. Dacă cumva introducere contrazice enunțul, eu, personal, aș fi atentă să fac și un articol documentat, nu doar creativ sau frumos. Vezi baremul de jurizare pentru a-ți da seama cât contează documentarea.

  1. Cerințele tehnice îți pot scădea mult nota.

Am câștigat competiția SuperBlog și am și jurizat câteva probe. Din experiență vă spun că sunt bloggeri care NU respectă cerințele tehnice. Respectă cerințele tehnice EXACT așa cum spune sponsorul, nu te apuca tu să faci o anumită schimbare deoarece asta atrage după sine scăderea notei.

Înainte de a înregistra articolul, verifică dacă ai pus corect cuvintele cheie și dacă toate link-urile sunt funcționale. De asemenea, asigură-te că ai înscris așa cum trebuie articolul. Eu am fost fată bună și deși link-ul articolului nu era înregistrat corect, am căutat acel blog și articolul înscris pentru proba mea și l-am jurizat, însă puteam foarte bine să nu-l notez sau să trântesc o notă pe măsura atenției bloggerului. Așadar, dacă ai pretenție la o notă mare, verifică-ți articolul de la A la Z.

  1. Creativitatea si originalitatea.

Reprezintă pretextul cel mai bun de a scădea o notă sau de a da o notă cât mai mare. Sfatul meu este să încerci să transpui o idee originală, să tratezi subiectul într-o manieră UNICĂ și personală, însă dacă nu iei 100 de puncte, nu te necăji. Așa cum ți-am spus și mai sus, cei care jurizează vin deja cu un bagaj de cunoștințe sau gusturi și poți să nimerești preferința sponsorului și să-l impresionezi sau NU. Aici n-ar trebui să faci prea mult tămbălău deoarece nu poți obliga un om să îi placă ceva și nu altceva.

  1. Respectarea temei este esențială.

Jurizând o probă la SuperBlog mi s-a întâmplat să citesc o mulțime de articole pe lângă subiect. Eu nu le-am depunctat prea drastic, însă nu știi niciodată cât de zelos e cel care jurizează. Așadar, mare atenție la respectarea temei. Nu mai considera că merge și așa pentru că nu prea merge și așa. Și sincer, nu este nici prea corect să închizi ochii la așa ceva. Însă dacă n-ai încotro, uneori cel care jurizarea își reevaluează jurizarea astfel încât să nu nenorocească acea probă. Însă e mai bine să nu îi pui pe cei care jurizează într-o astfel de postură și nu te baza pe bunătatea lor. Norocul ni-l facem cu mâna noastră.

  1. Documentarea contează pentru fiecare sponsor într-o măsură mai mare sau mai mică.

Documentează-te și NU lua cu copy/paste detaliile tehnice din introducere. Pe mine mă enervează cumplit acest aspect pe care l-am întâlnit des atunci când am jurizat o probă pentru SuperBlog. Orice informație, chiar dacă este o definiție, poate fi RESCRISĂ astfel încât să păstrezi esența, dar să schimbi forma. De aceea suntem bloggeri, nu?! Pentru că știm să scriem și să interpretăm. Demonstrează că te-ai documentat și ai înțeles despre ce e vorba. A pune o informație într-un articol cu copy/paste nu înseamnă că te-ai documentat. Multe puncte se pierd la documentare și nici nu-i de mirare.

  1. Corectitudinea gramaticală este limba pe care pier multe articole bune.

Nu apela la cunoștințe pentru a-ți corecta articolele pentru că nu este corect față de ceilalți participanți, deși știu că se practică treba asta. Tot din experiență îți spun. Mi s-a întâmplat să apeleze diverși bloggeri la mine pentru a le corecta articolele, însă i-am refuzat politicos. Nu se face așa ceva. Nu știi, aia e, asumă-ți. Greșești fără să vrei, fii mai atent.

Sfatul meu este să scrii în word și să citești de 2 ori articolul înainte de a-l urca pe blog. Citește-l încă o dată urcat pe blog, însă nepublicat, în panoul de control sau cum se numește. Citește-l pentru a patra oară publicat, dar de pe desktop și mai citește-l pentru a cincea oară de pe telefon. Exact, cam așa fac eu și tot îmi scapă câte o literă, o virgulă sau vreun dezacord, ceva.

Se mai întâmplă deoarece, atunci când citești de multe ori un articol, îl înveți și nu mai sesizezi greșelile. Însă schimbând gadget-ul / programul de scriere, textul se așează diferit în pagină și poți, sper eu, să descoperi toate greșelile. Greșelile sunt firești dacă nu sunt colosale. Dacă faci greșeli mari, atunci spun să n-ai pretenție la locul 1.

  1. Imagini și clipuri video ingenioase.

Dacă te pricepi să creezi sau să editezi imagini și clipuri video, să știi că poți obține o notă tare frumoasă dacă textul tău este însoțit de un material grafic / video creativ. Cei care sunt capabili să realizeze astfel de lucruri au un avantaj în plus față de ceilalți.

  1. Bucură-te de competiție și scrie cu plăcere, iar premiile vor veni de la sine!

Mult succes!

Fie ca cel mai bun să câștige!

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai citite - 7 zile

Donează MINIMUM 100 de EURO pentru Radu Țuglea și îți promovăm...

„Donează MINIMUM 100 de euro pentru Radu Țuglea și îți promovăm afacerea pe blogurile noastre – prima parte” este o campanie care a ajuns...

Comentarii recente

ULTIMELE ARTICOLE

%d blogeri au apreciat: