fbpx

Cumpătare în 30 de zile – cum să reduci cantitatea de alcool sau să renunți complet la el în intimitatea căminului de Jack Canfield și Dave Andrews

Cumpătare în 30 de zile – Cum să reduci cantitatea de alcool sau să renunți complet la el în intimitatea căminului de Jack Canfield și Dave Andrews este o carte pe care am citit-o în anul 2020 cu sufletul la gură și care mi-a răspuns multor întrebări. Deoarece suntem în ultima zi a acestui an, iar de mâine începem nu doar anul 2021, ci și un nou deceniu, m-am gândit că este momentul perfect să scriu impresiile mele despre această carte din categoriile sănătate și self help / dezvoltare personală.

Mulți dintre nou începem anii propunându-ne diverse obiective: de la 1 ianuarie renunț la fumat, de la 1 ianuarie renunț la alcool, de la 1 ianuarie mănânc mai sănătos, de la 1 ianuarie merg la sală, citesc mai mult sau cine știe ce alte condiții pe care ni le impunem pentru a ne face viața mai frumoasă, mai sănătoasă și mai sigură.

Ei bine, indiferent ce obiectiv ți-ai stabilit, fă-ți un plan de îndeplinire, altfel riști să eșuezi. Apelează la ajutor specializat, folosește un instrument util sau fă-ți un plan excelent pentru a-ți îndeplini obiectivul. Voința proprie nu este întotdeauna de ajuns. Voința este extrem de slăbită atunci când ne confuntăm cu alcoolismul, fumatul sau mâncatul compulsiv.

Te poți elibera de dependența ta!

Cumpătare în 30 de zile este soluția!

Îți recomand cartea Cumpătare în 30 de zile – Cum să reduci cantitatea de alcool sau să renunți complet la el în intimitatea căminului de Jack Canfield și Dave Andrews pentru a înțelege alcoolul, pentru a înțelege alcoolismul, pentru a înțelege efectele lui devastatoare și, de ce nu, pentru a te vindeca de alcoolism. Poți considera această carte:

  • un manual care te învață tot ceea ce trebuie să știi despre alcoolism și vindecarea de alcoolism,
  • o formă eficientă de terapie
  • sau o pârghie de salvare de care să te apuci cu propriile tale forțe pentru a răzbi din Iadul în care te-ai afundat.

Din experiența proprie știu că alcoolismul este vindecabil doar atunci când dependentul de alcool recunoaște că are o problemă, dorește ajutor și decide ferm să întreprindă toate acțiunile necesare pentru a se recupera. Altfel, orice tentativă de vindecare este zadarnică și se finalizează cu o nouă recidivă. Iar recidivele devin în timp din ce în ce mai grave și mai problematice pentru întreaga familie, nu doar pentru viața și sănătatea dependentului de alcool.

Alcoolismul este un subiect foarte sensibil pentru mine. Mulți membri din familia mea au suferit de această patimă și știu foarte bine fiecare parte întunecată a consumului de alcool.

Atunci când:

  • consumi alcool în cantități mari;
  • consumi alcool pe o perioadă lungă de timp (consumi zilnic sau s-a creat un tipar de a bea: în fiecare seară, la fiecare sfârșit de săptămână, etc.);
  • alcoolul îți modifică personalitatea;
  • alcoolul te transformă;
  • alcoolul trezește latura ta certăreață, violentă, obscenă sau ridicolă;
  • alcoolul te face să te simți mizerabil după un episod agresiv de consum;
  • îți este greu să te stăpânești să nu bei alcool;
  • consumul de alcool îți afectează relațiile cu familia și/sau prietenii;
  • renunți la relațiile sociale / de familie / de iubire în favoarea consumului de alcool;
  • consumul de alcool îți afectează capacitatea / productivitatea la locul de muncă:
  • alcoolul pare că te ajută să funcționezi;
  • nu mai regăsești plăcere în viața fără alcool;
  • îți anesteziezi durerile prin consumul de alcool;
  • îți începi diminețile și/sau îți închei zilele cu alcool;
  • găsești motive din orice pentru a bea;
  • bei pe ascuns / ascunzi băutura de membrii familiei;
  • abia aștepți să rămâni singur/ă pentru a bea;
  • alcoolul îți provoacă suferință;
  • alcoolul conduce la disfuncții semnificative clinic (alcoolul conduce la impotență, alcoolul scurtează viața neuronilor, etc.);
  • faci eforturi să renunți la alcool, dar nu reușești;
  • faci eforturi să diminuezi cantitatea consumată de alcool, dar nu reușești;
  • aloci din ce în ce mai mult timp consumului de alcool;
  • aloci din ce în ce mai mult timp recuperării după consumul de acool;
  • simți un impuls irezistibil de a bea;
  • simți un impuls / o nevoie acerbă de a mări cantitatea consumată de alcool;
  • te izolezi de lumea exterioară pentru a petrece bând alcool din ce în ce mai mult timp;

Dacă întrunim cel puțin 2 caracteristici, din cele enumerate mai sus, în decursul a 12 luni, înseamnă că s-a instalat o tulburare a consumului de alcool, iar cantitatea băută trebuie redusă sau chiar eliminată complet din viața noastră.

Conform DSM V – Manual de Diagnostic și Clasificare Statică a Tulburărilor Mintale, din care face parte și Tulburarea Consumului de Alcool, ne oferă următoarele informații prețioase:

În SUA, prevalența la 12 luni a Tulburării Consumului de Alcool este estimată la 4,6% din indivizii cu vârste cuprinse între 12-17 ani și la 8,5% din adulții de peste 18 ani. Rata acestei tulburări este de 12,4% la bărbații adulți și de 4,9% la femeile adulte. Tulburarea atinge apogeul la indivizii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani și este cea mai scăzută la indivizii de peste 65 de ani.

Alcoolul este cea mai frecventă substanță care provoacă intoxicație. Rata de deces anuală din cauza alcoolului la nivel global este de 3,8%, iar 4,6% ajung să sufere din cauza dizabilităților provocate de consumul de alcool.

În lume, 3,6% din populația cu vârsta cuprinsă între 15 și 64 de ani are o tulburare a consumului de alcool. De tulburările consumului de alcool suferă 1,1% din populația Africii, 5,2% din populația Americii și 10,9% din populația Europei de Est.

În SUA, din totalul persoanelor internate la terapie intensivă, 1 din 5 a ajuns în această situație din cauza consumului de alcool și 55% din accidentele rutiere fatale sunt cauzate de consumul de alcool.

Consumul de alcool determină o creștere semnificativă a riscului de accidente, violență sau suicid. Consumul sever de alcool induce o stare de dezinhibiție și exacerbează sentimentele de tristețe și iratabilitate, care ulterior pot conduce la tentative de suicid și chiar suicid. Consumul sever de alcool, în special la cei care au și o tulburare de personalitate antisocială, este responsabil pentru tentativele și comiterea actelor criminale, inclusiv homicid.

Un om are de 3-4 ori mai multe șanse de a deveni alcoolic atunci când alcoolismul este întâlnit și la alte rude / un număr mare de rude. Riscul de 3-4 ori mai mare se aplică chiar și pentru persoanele care au fost adoptate, această patimă fiind influențată de obiceiurile nocive din mediul familial.

Tulburarea consumului de alcool se transmise genetic în proporție de 40%-60%. Vestea bună este că genele pot fi „educate” prin adoptarea unui stil de viață adecvat.

Alcoolismul este asociat adesea cu:

  • tulburarea bipolară;
  • schizofrenia;
  • tulburarea de personalitate antisocială;
  • tulburările anxioase;
  • tulburările depresive;
  • infecțiile;
  • riscul crescut pentru diverse tipuri de cancer;
  • alte tulburări psihice.

Așadar, persoanele dependente de alcool suferă în mod frecvent și de una sau mai multe din afecțiunile enumerate mai sus.

Cumpătare în 30 de zile – Cum să reduci cantitatea de alcool sau să renunți complet la el în intimitatea căminului, scrisă de Jack Canfield și Dave Andrews, ne ajută să ne vindecăm de alcoolism și să prevenim orice altă afecțiune sau dizabilitate ulterioară născută din pricina dependenței de alcool.

După cum putem concluziona, alcoolul face ravagii în rândul oamenilor. Aceste procente reflectă persoanele care suferă de alcoolism, însă pe lângă ele suferă, probabil, de 3-4 ori mai mulți oameni, adică familia și prietenii oamenilor împătimiți de alcool.

V-am oferit aceste informații pentru a înțelege foarte clar cât de severă este această tulburare. Consumul de alcool nu este doar un mod de a ne relaxa. Nu bem doar de plăcere. Nu consumăm alcool doar când suntem supărați. Acestea sunt doar scuze. Când sunt întrunite cel puțin 2 caracteristici din cele enumerate mai sus, ne confruntăm cu o tulburare a consumului de alcool și trebuie să luăm măsuri rapide.

Dependența de alcool este un atentat la viața ta și o formă de autoflagelare!

Cartea Cumpătare în 30 de zile – Cum să reduci cantitatea de alcool sau să renunți complet la el în intimitatea căminului de Jack Canfield și Dave Andrews se adresează atât persoanelor care suferă de acest viciu și doresc să renunțe sau să reducă semnificativ cantitatea de alcool, dar și apropiaților băutorilor care doresc să înțeleagă mai bine alcoolismul și modul de manifestare al acestui viciu.

Consider că această carte este incredibil de utilă deoarece Dave Andrews este el însuși un alcoolic recuperat, iar Jack Canfield cunoaște acest viciu prin prisma tatălui, mamei, mătușii, bunicii și a celor doi fii ai săi care au fost, de asemenea, dependenți de alcool. Așadar, autorii nu vorbesc din alte volume, nu s-au bazat în scrierea cărții doar pe mărturiile foștilor alcoolici sau pe statisticile oferite de alți specialiști, ci au conceput acest manual al renunțării la băutură bazându-se și pe propriile lor experiențe cu acest viciu perfid.

Cumpătare în 30 de zile? O realizare posibilă!

Consumul de alcool nu te ajută să te pedepsești, nu te ajută să îți ispășești păcatele, ci te îndepărtează de la adevărata ta menire! Dependența de alcool este ca o plagă care afectează fiecare membru din familia ta!

Cartea Cumpătare în 30 de zile – Cum să reduci cantitatea de alcool sau să renunți complet la el în intimitatea căminului de Jack Canfield și Dave Andrews are puțin peste 500 de pagini, este structurată în 5 faze și fiecare zi din cele 30 de zile reprezintă o lecție. La sfârșitul fiecărei zile (lecții) sunt prezentate exerciții și acțiuni practice menite să ne ajute concret în îndeplinirea obiectivelor noastre.

Prezenta lucrare este un program complet, care se desfășoară pe parcursul a 30 de zile, care ne ajută pas cu pas:

  • să înțelegem alcoolul;
  • să înțelegem alcoolismul;
  • să ne vindecăm de dependența de alcool;
  • să înțelegem efectele devastatoare ale alcoolismului;
  • să ne recăpătăm sănătatea fizică, psihică și emoțională;
  • să reducem sau să renunțăm la cantitatea de alcool consumată;
  • să nu ne mai lăsăm conduși de nevoia de a bea;
  • să construim fundația unei vieți împlinite și fericite prin cumpătare;
  • să ne regăsim scopul în viață și bucuria de a trăi;
  • să acceptăm trecutul și să îl lăsăm în urmă;
  • să practicăm și să implementăm în viața noastră iertarea;
  • să învățăm să adopătăm o strategie, să facem un plan concret, să ne punem obiective pe care să le și îndeplinim;
  • prin repetiție să adoptăm obieciuri sănătoase;
  • cum să ne canalizăm și să ne păstrăm voința;
  • cum să depășim momentele când mintea ne joacă feste pentru a trece la acțiune concretă și centrată în avantajul nostru;
  • cum să ne descoperim valorile fundamentale;
  • cum să spargem baierele și convingerile limitative;
  • cum să facem subconștientul să lucreze în favoarea noastră;
  • cum să ne învingem dorința de a bea;
  • cum să sărbătorim reușitele noastre;
  • cum să avem așteptări pozitive, dar realiste;
  • cum să folosim creativitatea și legea atracției în avantajul nostru;
  • cum să dobândim puterea recunoștinței și a aprecierii;
  • cum să ne înfruntăm temerile;
  • cum să ne stăpânim emoțiile și impulsurile distructive / nocive;
  • cum să ne eliberăm de stres și de neliniștea interioară;
  • cum să ne reconsolidăm relațiile;
  • cum să avem grijă de noi din toate punctele de vedere;
  • cum să ne reclădim încrederea în propria persoană și în propriile forțe;
  • cum să prindem curaj pentru a ieși din zona de confort;
  • cum să ne găsim motivația pentru a renunța la alcool;
  • cum să ne asumăm responsabilitatea pentru viața noastră, sentimentele noastre și acțiunile noastre;
  • cum să ne descoperim scopul și viziunea în viață.

Cartea Cumpătare în 30 de zile – Cum să reduci cantitatea de alcool sau să renunți complet la el în intimitatea căminului de Jack Canfield și Dave Andrews se bazează pe informații științifice solide. Datorită acestei cărți și a exercițiilor practice din ea putem renunța la orice dependență: de alcool, de țigări, de droguri, de mâncare, de sex sau chiar de o persoană anume.

Îmi place extrem de mult faptul că această carte este scrisă într-o manieră foarte prietenoasă și delicată, astfel încât să nu lezeze dependentul de alcool sau pe membrii familiei lui. Ba chiar mai mult decât atât, termenul de alcoolic este evitat pe tot pracursul cărții, fiind înlocuit cu alți termeni, mai umani și mai plini de compasiune.

Scopul cărții Cumpătare în 30 de zile – Cum să reduci cantitatea de alcool sau să renunți complet la el în intimitatea căminului de Jack Canfield și Dave Andrews este de a ajuta, de a trezi motivația, voința, iubirea și compasiunea, nicidecum de a jigni, umili sau speria.

Îți recomand să citești Cumpătare în 30 de zile – Cum să reduci cantitatea de alcool sau să renunți complet la el în intimitatea căminului de Jack Canfield și Dave Andrew pentru că are capacitatea de a-ți schimba viața! Are potențialul de a te ajuta să ajungi la cea mai bună variantă a ta.

Cartea o găsești la Editura Act și Politon în format tipărit, eBook, AudioBook sau Mp3 download!

Ar putea să te intereseze și: Stoic Zi De Zi: 366 de citate despre înțelepciune, perseverență și arta de a trăi scrisă de Ryan Holiday și Stephen Hanselman!

act si politon

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai citite - 7 zile

Comentarii recente

ULTIMELE ARTICOLE

%d blogeri au apreciat: