Despre optimizarea SEO a imaginilor în WordPress… și nu numai!

Iată care sunt cele mai importante aspecte legate de optimizarea SEO a imaginilor - trucuri care te ajută să-ți indexezi mai rapid site-ul în căutările Google pe cuvintele cheie alese!

Despre optimizarea SEO a imaginilor în WordPress sunt o mulțime de informații pe internet. Atât de multe încât titlul acestui articol ar trebui să fie asemănător cu cele folosite de VICE. Am făcut un research despre cum să optimizezi SEO imaginile de pe site-ul tău pentru ca tu, dragul nostru cititor, să nu mai fii nevoit să faci această muncă de cercetare.

Iată care sunt cele mai importante aspecte despre optimizarea SEO a imaginilor. După aceste criterii mă ghidez și eu acolo unde este cazul:

  • Imaginea trebuie să fie pe același subiect cu articolul
  • Titlul imaginii trebuie să fie o scurtă descriere a imaginii respective.

Exemplu: Ai fost intr-o excursie la castelul Bran, titlul ar trebui să fie ceva de genul: castelul-bran sau castelul-bran-Brașov, NU DSC92933. În cazul în care ai un album foto pe care dorești să îl adaugi, poți să le și numerotezi: castelul-bran-1, castelul-bran-2, etc.

Însă lucrurile nu se opresc aici. Este cale lungă până când algoritmii Google ajung la scanarea pozelor tale pentru a le identifica. Așadar, responsabilitatea cade pe tine pentru a-i explica lui Google cât mai în detaliu despre ce este vorba în poza respectivă pentru ca el să o indexeze ca atare.

  • Redimensionează imaginile. Imaginile mari, gen 2500×3000 pixeli și de 15 mb nu vor face decât să-ți îngreuneze site-ul și să-ți epuizeze memoria pachetului de hosting. Și nu în ultimul rând, Google te va penaliza pentru ca blogul se va incarca mult mai greu. Un site care nu oferă o experiență de navigare de calitate vizitatorilor va fi întotdeauna văzut rău în motoarele de căutare.

Pentru redimensionarea imaginilor există programe online. Eu folosesc XnView. Din câteva click-uri redimensionezi câte poze vrei tu. De asemenea, recomand și un plugin pentru redimensionarea pozelor.

  • Atributele ALT ale imaginilor sau TEXT ALTERNATIV sunt și ele importante și reprezintă un criteriu cheie pentru indexarea în Google. Textul alternativ / atributul alt este și foarte util. Ajută în cazul în care imaginile sunt blocate de către browser sau dacă o persoană are probleme cu vederea. Dacă folosești plugin-ul SEO YOAST, trebuie să știi deja că atributul ALT al imaginii trebuie să fie ACELAȘI ca și cuvântul cheie.

În acest comentariu, click pe link:  https://alina-gheorghe.ro/cum-functioneaza-seo-in-articolele-de-succes/#comment-33, am explicat cum arată o imagine care nu poate fi deschisă și cum ajută opțiunea aceasta.

  • Captions sau TEXT ASOCIAT. Știi textul acela de sub poză care explică despre ce-i vorba de fapt în poză?! Ei bine, aparent textul acesta asociat este foarte important pentru vizitatori.

Legenda spune că marele om de publicitate David Ogilvy a făcut un studiu despre cum percepe o persoana imaginile. Rezultatul studiului lui Ogilvy:

An image placed somewhere în the middle of text draws the reader’s attention more than the text itself. It might even draw him out of the copy (see the next point). For that reason, it’s extremely important to have a caption under every image—to press your main point home, and hopefully to get him back into the copy.

Captions under images are read on average 300% more than the body copy itself, so not using them, or not using them correctly, means missing out on an opportunity to engage a huge number of potenţial readers. (For images above a headline, the headline itself can serve as a caption.)

Asta nu înseamnă că trebuie să folosești mereu texte asociate pentru imagini. Sunt utile atunci când poți să introduci câteva cuvinte cheie într-un context, una sau două fraze scurte care să conțină și maximum două cuvinte cheie și, mai ales, când ai ceva de explicat, o descriere a imaginii respective.

Eu, în general, folosesc un titlu al imaginii relevant, text alternativ și, bineînțeles, redimensionarea imaginilor.

Ești surprins? Dacă da, îți recomand să citești articolul de mai sus. Conține mult mai multe informații decât aș putea eu să îți dau în acest articol.

Cam atât am avut de spus, pe scurt, despre optimizarea SEO a imaginilor în WordPress. Dacă aveți întrebări despre plugin-uri, dimensiuni ale imaginilor, redimensionarea imaginilor și așa mai departe, lăsați comentarii.

Vrei să știi mai multe despre optimizarea SEO a imaginilor? Întreabă-mă!

Articol scris de Sorin Ciprian – fără site de prezentare, dar care poate fi găsit pe Facebook.

Citește și Ce înseamnă Eroare 404, cum afectează link-urile întrerupte blogul și cum le remediem?

2 COMENTARII

    • Este scris de Sorin, împreună cu mine. Am colaborat amândoi la acest articol și la altele care au legătură cu SEO. Important este să fie utile!
      Mult succes!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai citite - 7 zile

Un exemplu de afacere de succes: TopTur Transport

Un exemplu de afacere de succes? Ai așa ceva? Ce-ți trebuie pentru a înființa o afacere de succes? Bani! Și mai ce? Vaste cunoștințe în domeniul ales....

Comentarii recente

ULTIMELE ARTICOLE

Relațiile de codependență: Nu vreau să (te) pierd niciodată!

Relațiile de codependență sunt cele mai toxice relații. Ele nu sunt guvernate de armonie, înțelegere și încredere, așa cum se întâmplă în cazul relațiilor...
%d blogeri au apreciat: