fbpx

Sensul Iubirii: Revoluția științifică a relațiilor de dragoste de Dr. Sue Johnson

Sensul Iubirii: Revoluția științifică a relațiilor de dragoste de Dr. Sue Johnson este una din cele mai bune cărți de psihologie care tratează iubirea, atașamentul și relațiile de cuplu. Ba chiar mai mult decât atât, Sensul Iubirii poate fi introdus și în categoria cărților de sociologie și spiritualitate.

Bazându-se pe numeroase cercetări științifice și pe teoria atașamentului a lui John Bowlby, medic pediatru, psihiatru și psihanalist britanic, Dr. Sue Johnson a scris Sensul Iubirii, o carte deosebit de complexă, clară și utilă, care descifrează cu succes tainele relațiilor de cuplu. Pentru a da naștere unei cărți cât mai practice, autoare ne dezvăluie informații prețioase și tehnici de însănătoșire din Terapia Centrată pe Emoții, un valoros instrument de vindecare conceput chiar de ea însăși.

Printr-o bună și clară înțelegere a celor trei tipuri de atașamente: SIGUR, ANXIOS și EVITANT, autoarea ne învață în Sensul Iubirii calea spre relații de iubire care să dureze pe termen lung, sănătoase, depline, împărtășite, împlinitoare și armonioase. Tipul de atașament al fiecărui om se instalează în primii ani de viață, în funcție de relația pe care copilul reușește să o aibă cu mama. Astfel, mama insuflă copilului felul în care acesta va iubi la maturitate. Îndrăznesc chiar să afirm că în primii 7 ani de viață mama îi programează în minte copilului tot ceea ce acesta va fi la maturitate. Pentru a afla mai multe lucruri despre programările din copilărie insuflate de părinți, îți sugerez să citești și „Ce spui după Bună ziua” de Eric Berne.

Atașamentul sigur:

Dacă copilul dezvoltă o relație frumoasă cu mama, are încredere în ea, se simte iubit și apreciat, la maturitate acesta se va bucura de un atașament SIGUR și va ști să iubească sănătos.

Atașamentul anxios:

Când mama este neglijentă, abuzivă sau răspunde copilului inconsecvent sau imprevizibil, când copilul nu se simte iubit, înțeles și apreciat, când copilului îi lipsește afecțiunea și încrederea în mamă, acesta ajunge să crească cu frica abandonului și cu o stimă de sine precară. Trăind constant în nesiguranță și teamă de abandon, copilul ajuns la maturitate va avea un atașament ANXIOS, cu sentimente intense și greu de controlat. Va avea predilecție spre relații anxioase, toxice sau problematice.

În general, partenerul cu atașament anxios are nevoie de validări peste validări și de un interminabil șir de dovezi de iubire pentru a liniști frica de abandon și singurătate. Partenerul anxios devine adesea dependent de perechea sa. Pe termen lung, atașamentul anxios este chinuitor și, nevindecat, conduce la anxietate, nefericire, neîmplinire și chiar depresie.

Atașamentul evitant:

Dacă copilul nu are o relație cu mama și, prin urmare, nu se simte iubit și nu primește afecțiune, la maturitate acesta va avea un atașament EVITANT. Acest tip de om este aproape incapabil să aibă o relație pe termen lung, este indisponibil emoțional, nu știe să iubească sănătos și, prin urmare, va pune accent pe plăcerea trupească, nicidecum pe conexiunea emoțională și intelectuală. Adultul cu atașament evitant își înăbușă emoțiile pentru a se proteja. Evită cu orice preț să se simtă vulnerabil și evită să devină dependent de vreo persoană. Dorința de atașament este reprimată și sunt evitate cu orice preț conexiunile emoționale reale.

Când înțelegi tipul de atașament pe care îl ai, poți înțelege iubirea și tiparul tău de relație. Tiparul unei relații se repetă, indiferent de partener, până când îmbunătățim tipul de atașament pe care îl avem și modul în care ne manifestăm în relații.

Atașament sigur + Atașament sigur

= relația ideală

Atașament sigur + Atașament anxios

= relație dificilă

Atașament sigur + Atașament evitant

= relație imposibilă

Atașament Anxios + Atașament anxios

= relație cu năbădăi

Atașament Anxios + Atașament evitant

= relație toxică

Atașament evitant + Atașament evitant

= relație imposibilă

Există posibilitatea ca un om să treacă de la atașament anxios sau evitant la cel sigur? CU SIGURANȚĂ! Sensul Iubirii de Dr. Sue Johnson dovedește clar faptul că o persoană poate corecta neajunsurile din copilărie și, prin efort, voință și determinare, acesta se poate vindeca și poate evolua de la atașamentul evitant sau anxios la cel sigur, pentru a se bucura de relații de iubire sănătoase.

Concret, Sensul Iubirii de Dr. Sue Johnson ne dezăvăluie:

  • ce este iubirea;
  • de ce simțim iubire;
  • de ce se termină iubirea;
  • cum putem menține flacăra iubirii vie;
  • legătura dintre iubire și rațiune;
  • cum ne modelează iubirea creierul și rațiunea;
  • cum ne afectează respingerea;
  • cum putem vindeca frica de abandon;
  • cât de importante sunt sexul și pasiunea sexuală;
  • de ce dorim relații pe termen lung;
  • tipurile de atașament;
  • tehnici pentru a avea o relație sănătoasă;
  • tehnici pentru a corecta pornirile distructive;
  • tehnici pentru a restabili conexiunea emoțională cu partenerul;
  • tehnici de comunicare emoțională cu partenerul;
  • tehnici de reparare a relațiilor;
  • tehnici de vindecare a dependențelor emoționale;
  • de ce eșuează relațiile;
  • ce este despărțirea;
  • cum putem gestiona sănătos o despărțire;
  • ce sunt emoțiile;
  • cum ne putem vindeca de emoțiile negative;
  • cum ne putem educa astfel încât să trăim emoții pozitive, sănătoase și frumoase în detrimentul celor negative;
  • și multe altele!

Sensul Iubirii de Dr. Sue Johnson îți este utilă dacă:

  • vrei să înveți să iubești sănătos;
  • vrei să înveți să comunici eficient;
  • vrei să înveți să îți arați afecțiunea și emoțiile;
  • vrei să înveți să te dăruiești fără rezerve;
  • vrei să cunoști și să trăiești împlinirea unei iubiri împărtășite;
  • dorești să te cunoști mai bine;
  • dorești să înțelegi maniera ta de a iubi și tipul de atașament pe care îl ai;
  • vrei să ieși din tiparul relațiilor nefericite / toxice;
  • nu ești într-o relație, dar dorești să ai o relație sănătoasă cu un partener potrivit;
  • traumele din copilărie sau din relațiile trecute te urmăresc și vrei să le dizolvi;
  • vrei să dizolvi frica de abandon;
  • vrei să dizolvi frica de singurătate;
  • vrei să dizolvi obiceiul de a deveni dependent/ă de partener;
  • vrei să îți înțelegi emoțiile;
  • vrei să înveți să îți gestionezi emoțiile;
  • vrei să înveți să faci alegeri corecte și potrivite pentru tine;
  • vrei să te vindeci de tot ceea te împiedică să fii fericit/ă;
  • vrei să repari o relație cu probleme;
  • vrei să restabilești conexiunea emoțională cu partenerul tău;
  • vrei să elimini suferința din viața ta;

Dr. Sue Jonson ne demonstrează în Sensul Iubirii că modul nostru de a iubi este educabil și maniera în care ne manifestăm în relațiile de cuplu poate fi îmbunătățită.

O relație sănătoasă se contruiește în timp și necesită un efort continuu și susținut. Pentru că totul în lumea aceasta este într-o continuă mișcare, nici iubirea nu este statică. De aceea, ținând cont că suntem ființe aflate în plin proces de schimbare și evoluție, trebuie să ne îngrijim în fiecare clipă de relațiile noastre, astfel încât să le menținem vii, satisfăcătoare și împlinitoare pentru ambii parteneri.

Pentru că mi-a plăcut deosebit de mult Sensul Iubirii, următoarea carte pe care o voi citi de la aceeași autoare este Ține-mă strâns în brațe! – o versiune simplificată a Terapiei Centrate pe Emoții. Acest tratament, Terapia Centrată pe Emoții, are o rată de succes de 70-75% în vindecarea relațiilor care se confruntă cu dificultăți. Terapia Centrată pe Emoții (EFT) se predă astăzi celor care doresc să devină consilieri de cuplu în instituțiile de învățământ din peste 25 de țări din lume.

Dr. Sue Johnson este un autor excelent, speaker în domeniul terapiei de cuplu, psiholog britanic, terapeut de cupluri și o specialistă în refacerea relațiilor de cuplu.

Sensul Iubirii de Dr. Sue Johnson s-a dovedit a fi pentru mine o carte revelatoare.

Datorită faptului că este extrem de utilă și captivantă, poate intra cu succes în categoria lecturilor obligatorii atât pentru femei, cât și pentru bărbați.

Odată ce partenerii pot să renunțe la nevoia disperată de a se proteja și să interacționeze emoțional, răspund cu compasiune atunci când celălalt își exprimă suferința și vulnerabilitatea. Acest răspuns îmi confirmă mereu convingerea că natura umană are o bunătate și o generozitate fundamentale.

Atunci când nu reușim, ca societate, să înțelegem, să cinstim și să promovăm nevoia de conexiune emoțională, plătim un preț enorm. Fără atașament plin de iubire, cădem în mocirla depresiei și anxietății care caracterizează tot mai mult culturile occidentale prospere.

Vă recomand și Poartă-te ca o doamnă, gândește ca un bărbat de Steve Harvey!

act si politon

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai citite - 7 zile

Comentarii recente

ULTIMELE ARTICOLE

%d blogeri au apreciat: