Tehnici de gestionare a timpului care te vor ajuta să devii antreprenor

Tehnici de gestionare a timpului, un articol care te va ajuta să devii antreprenor din freelancer. ATENȚIE, acest articol nu generalizează. Și nu dorește să aducă atingerea freelancerului, ci descrie doar o categorie de freelanceri – cea în care, poate, te regăsești și tu.

Un antreprenor poate fi freelancer, însă un freelancer trebuie să se străduiască mult pentru a deveni antreprenor. De ce? Pentru că a-ți desfășura activitatea de acasă și a fi propriu tău șef presupune mai mult decât specializarea într-un anumit domeniu. Nu este de ajuns să fii bun sau excelent în munca pe care o prestezi contra cost, trebuie să fii și să faci mult mai mult de atât.

Freelancerul este o persoană care lucrează independent în mediul online și/sau în mediul offline și NU are șef. Eu spun că are, șeful lui este clientul și se supune banului.

Antreprenorul este un o persoană fizică sau juridică care se obligă, în baza unor clauze și condiții contractuale, să execute (întreprindă) diferite lucrări / servicii în beneficiul altei persoane sau organizații, în schimbul unei sume de bani dinainte convenite. El este un tip de agent economic reprezentativ în economia de piață care adoptă un comportament întreprinzător, de esență activă și inovatoare, specific sistemelor economice bazate pe concurență, risc și inițiativă privată. Aceasta este definiția antreprenorului dată de Wikipedia. O definiție succintă care nu reflectă nici pe departe adevăratele și multitudinea de calități pe care antreprenorul le are.

Și freelancerul poate să presteze servicii în baza unui contract, în calitate de persoană fizică autorizată sau persoană juridică, în schimbul unei suma de bani dinainte convenită, însă… freelancerul se confruntă cu niște probleme reale pe care le va putea rezolva prin câteva tehnici de gestionare a timpului:

  1. Lucrează de acasă, așadar muncește mai multe ore decât ar munci într-un birou.
  2. Este veșnic obosit pentru că nu își organizează cum trebuie programul.
  3. Acumulează frustrări deoarece, pentru dezvoltarea profesională și pentru bani, își neglijează viața personală.
  4. Își deteriorează sănătatea psihică, emoțională și fizică din cauza numeroaselor ore petrecute muncind.
  5. Nu știe să negocieze, fapt care îl determină să muncească mult, dar pe bani puțini.
  6. Nu se evaluează corect, fapt care conduce tot la multă muncă, dar pe bani mai puțini.

Să mai spun? Nu mai spun! Toate astea, împreună, conduc la o nefericire cumplită. Chiar dacă reușesc să trăiască bine și se bucură de o siguranță financiară, freelancerii tot nu sunt satisfăcuți și încântați de munca sau de viețile lor. De ce? DIN CAUZA GESTIONĂRII TIMPULUI. La ce ar putea să conducă suprasolicitarea dacă nu la nefericire și chiar depresie?! Iată de ce îți vor fi de folos aceste tehnici de gestionare a timpului: PENTRU A FI FERICIT DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE!

La polul opus sunt antreprenorii care nu doar că știu să se vândă, să negocieze și să își gestioneze eficient timpul, ei au învățat să separe, să iubească și să încununeze cu succes atât viața profesională, cât și viața PERSONALĂ. Pentru antreprenori cele două sunt clar delimitate și deloc neglijate.

Tot haosul cu care freelancerul se confruntă poate fi risipit prin următoarele tehnici de gestionare a timpului care te vor transforma din freelancer în antreprenor:

  1. Organizează-ți agenda pentru a doua zi în fiecare seară! Exact, seara, după ce ți-ai terminat toate treburile, pune pe hârtie tot ceea ce ai de făcut a doua zi. Pune-le în ordinea priorităților și alocă-ți cel puțin 2 ore pentru task-urile pe care nu le-ai prevăzut, dar care vor apărea a doua zi.
  2. Impune-ți termene limită și nu accepta mai multe joburi deodată! Deja ești un specialist, știi foarte bine cât timp îți ia să faci ceva. Așadar, respectă-ți termenele și fii eficient fără să te aglomerezi cu mai multe joburi o deodată. Prioritizează-ți treburile și respectă planul chiar dacă apar și lucruri neprevăzute.
  3. Stabilește-ți un program PE TIMPUL ZILEI și RESPECTĂ-L! Dacă vrei să lucrezi 12 ore pe zi, foarte bine. Muncește 12 ore, însă respectă cu sfințenie aceste 12 ore. Nu lucra nici mai mult, dar nici mai puțin. Renunță la Facebook sau la alte activități care te distrag și te fac să fii ineficient. Iar când s-a împlinit ora, strânge-ți catrafusele și ieși la aer. Poți lucra de la 07:00 la 19:00 și te asigur că vei avea mai multe rezultate decât ai în prezent.
  4. Începe-ți ziua de muncă cu cel mai greu / complicat task! Deși mulți dintre noi avem obiceiul de a ne începe ziua de muncă cu mărunțișurile, află că puterea ta de concentrare este la capacitate maximă dimineața. Pe măsură ce înaintezi în zi, te vei concentra mai greu, așadar primul task trebuie să fie și cel mai complex.
  5. Noaptea dormi! Somnul de zi nu este la fel de odihnitor ca cel de noapte. Lucrând noaptea și dormind ziua, îți dereglezi metabolismul. Nu-i așa că te simți obosit și nici nu ești la fel de eficient ca atunci când muncești ziua?! Noapte dormi, ziua muncești!
  6. Acordă-ți cel puțin o zi liberă pe săptămână! Până și Dumnezeu s-a odihnit o zi după ce a creat lumea. Nu munci non-stop, pe lângă oboseala acumulată, o să ajungi să detești ceea ce faci. O să urăști faptul că NU mai ai timp să te bucuri de viață și o să ajungi să nu mai dai randament. O să ajungi să nu mai fii tu cel care le face pe toate impecabil. Alege-ți o anumită zi pentru odihnă și distracție. Nu-i păcat să-ți irosești tinerețea făcând bani de care nu te bucuri niciodată?!
  7. Acordă-ți un timp de respiro la fiecare 4 ore muncite! Mânâncă și tu ca tot omul, liniștit, la masă în bucătărie. Fumează-ți țigara și bea-ți cafeaua fără să ai laptopul în față. Acele 30 de minute pe care le petreci mâncând sau bând cafea, îți odihnești creierul sau îi dai prilejul de a identifica noi idei / soluții folositoare în munca ta. Să nu crezi că dacă stai 30 de minute ești ineficient, ba din contră, atunci poate să apară ideea minune.
  8. Ia-ți un ajutor. Poate că ești omul bun la toate, dar dacă simți că nu mai faci față, ia-ți un om care să te ajute. Dacă îți construiești o echipă, poți fi și mai eficient, nu-ți neglijezi viața personală și ai ocazia să câștigi și mai mulți bani. Plătește pe cineva deoarece astfel investești în business-ul tău.
  9. Fără pauză până nu termini task-ul. Nu lua o pauză până nu închei un task deoarece astfel îți poți pierde ideile și riști să devii ineficient. Ai încheiat un lucru, du-te la țigară, altfel nu.
  10. Nu fii scalvul telefonului! Chiar dacă telefonul îți zbârnâie încontinuu, răspunde doar atunci când ți-ai încheiat task-ul și nu te lungi mai mult decât este necesar. Fii scurt și la obiect, apelurile amicale poți să le ai după terminarea programului.
  11. Nu accepta mai puțini bani decât consideri că meriți! De ce? Pentru că acest tip de compromisuri te fac să-ți pierzi plăcerea și motivația pentru munca ta. Acceptând mai puțin, riști să nu oferi calitate, ci cantitate, iar asta te va costa pe termen lung. Joburile realizate impecabil merită fiecare leuț. Astfel contribui nu doar la bunăstarea ta financiară, ci și la consolidarea stimei tale de sine. Învață să negociezi. Meriți să fii răsplătit cum se cuvine pentru munca pe care o faci cu plăcere!
  12. Acceptă că NU poți realiza tot ce ai pus pe hârtie într-o singură zi! Ei bine, oricât te-ai strădui, este aproape imposibil să termini tot ce ți-ai propus într-o singură zi. Nu te descuraja și nu te frustra, este absolut firesc. Ce n-ai reușit să termini azi, închei mâine. Nu este nicio tragedie.

Dacă ți-a plăcut articolul meu, Tehnici de gestionare a timpului care te vor ajuta să devii antreprenor, și consideri că este util, împărtășește-l prietenilor tăi de pe rețelele de socializare!

Vezi și articolul Care sunt cele mai proaste obiceiuri!

Mulțumesc!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Cele mai citite - 7 zile

Un exemplu de afacere de succes: TopTur Transport

Un exemplu de afacere de succes? Ai așa ceva? Ce-ți trebuie pentru a înființa o afacere de succes? Bani! Și mai ce? Vaste cunoștințe în domeniul ales....

Comentarii recente

ULTIMELE ARTICOLE

Relațiile de codependență: Nu vreau să (te) pierd niciodată!

Relațiile de codependență sunt cele mai toxice relații. Ele nu sunt guvernate de armonie, înțelegere și încredere, așa cum se întâmplă în cazul relațiilor...
%d blogeri au apreciat: